Tour Eiffel
Izložba fotografija akademske slikarice Đurđe Merle
Iznenadni poziv Đurđe Merle izronio je tiho i jasno s blago sivom slikom Seine ispred prozora ateliera u Cite des Arts International. Uz šumna sjećanja na njenu izložbu iz 2007. godine u tom istom Cite-u, kojom je željela predstaviti zapis svog pokušaja da slijedi ne samo slike koje nosi Seina već i tijek i krugove svijesti što nastaju prepuštanjem praćenju i življenju, više vremenskog nego stvarnog protoka rijeke. Valovi njenih zapisa kojima nije ( kao što je tada željela ), sugestivno i doslovno zatvorila krug svog doživljaja i pripovijedanja, propustili su neke titraje povijesno ugrađenih, neizrečenih prisjećanja poput Uzelčeve moćne linije i mase Seine s Eiffelovim tornjem u pozadini, ali i odjeke zaigranog Skurjenievog snoviđenja oko Eiffelovog tornja u kojem je ta konstrukcija glavni lik i pripitomljeno čudo, a koju Merle simbolički doživljava kao pagodu, otkrivajući duboki respekt, čak strahopoštovanje.
Sraz s Tour Eiffelom nije samo posljedica višedimnzionalnog putovanja rijekom, niti tek fotografski dokumentirano zaustavljanje zamaha pred dojmljivom čvrstom točkom vrijednom ispitivanja. To je i svojvevrsno svjedočanstvo ustuknuća pred dramatičnom građevinom koja imperativno zaustavlja pogled i misao, a kada se sasvim približe upija ih do nestajanja u zakonitostima konstrukcije. Za Đurđu Merle to je ujedno i dramatični susret sa zagonetkom, naslućivanje i odgonetavanje puta iz labirinta, bilo da pokušava slijediti sustave sitne čipke potporne gradnje ili konstruirati kaledoskopske situacije s efektom paukove mreže u koju se na kraju sama upliće s uzbuđenjem tragača i kreatora.