Francuski institut poziva vas na iznenađujuće koncerte u okviru Muzičkog biennala!
Nakon praktičnih radionica koje su prošli tjedan omogućili svim zainteresiranima, djeci i odraslima, da se okušaju u suvremenoj glazbi, poslušajte ova djela koja su namjerno izabrana za izvođenje u blzini ulice i prolaznika, a čiji je cilj pozvati široku publiku da upozna intrigantne i neuobičajne zvukove i skladbe.
Ova ujedno otvorena i intimistička glazbena djela ujedinjuju vrlo različite instrumente poput klavira, žičanih instrumenta i elektronike. Izvodit će ih glazbenici svjetskog glasa koji će vas potaknuti da vibrirate u skladu s njima!
Ulaz na ova 3 koncerta je slobodan u okviru raspoloživih mjesta.
Alvin Curran: Inner Cities, interpretacija: Daan Vandewalle (Belgija)
7.4. 2019. u 10h, Francuski institut, Preradovićeva 5
Alvin Curran, rođen 1938. godine, skladatelj je posvećen vraćanju digniteta glazbenoj profesiji i oslobađanju iste od tržišnih zahtjeva i natjecateljskoga duha kapitalističkoga društva. Curranov pristup glazbi dio je njegove osobne potrage za drugim, budućim i potencijalno boljim socio-političkim prilikama i duhovnim modusima življenja. Taj se pristup, poput zgoda i nezgoda na čovjekovu životnome putu, odražava u kontradiktornosti Curranova skladateljskoga stila koji naočigled nespojive postupke postavlja u dijalektički odnos. Curran tako sup(r)o(t)stavlja klasičnu kompoziciju i improvizaciju, tonalnost i atonalnost te maksimalne i minimalne postupke i stvara bazu od dvjestotinjak djela, koja koriste semplirane zvukove iz okoline, kompjutorsku obradu i sintesajzere, ali i glasovir, violinu, šofar, razne vrste udaraljki i slično.
Suosnivač skupine Musica Elettronica Viva i snažan avangardist 70-ih godina 20. stoljeća, Curran je dvadesetak godina kasnije, 1991. godine, napisao Inner Cities kao jedno djelo za klavir, da bi se ono zatim proširilo u ciklus od dvanaest djela koja se izvode punih šest sati. Uobičajeno sklon kontradiktornosti i „bipolaran“ u stvaranju svoje glazbe, Curran i u ovome ciklusu, kako i sâm tvrdi, prihvaća ideju dualizma, ogoljujući sve glazbene elemente do srži, tako da se njihova otvorenost, izrazita liričnost i nježnost naglo izmjenjuje sa sirovošću i neobuzdanošću. Svako djelo započinje jednom idejom, akordom ili ćelijskim uzorkom, koji služi kao njegov izvor naracije i razvoja. Iz toga može proizići bilo što; od najjednostavnijega stvaranja melodije iz jednoga tona, kao u Inner Cities 1, do velike postmodernističke sonate, u kojoj glazba, reći će autor, više ne razumije odakle dolazi ni kamo ide.
Na koncu, kompleksnost i isprepletenost motiva skladbe Inner Cities, koju će u sklopu 30. MBZ-a u cjelovitom obliku izvesti pijanist Daan Vandewalle, najbolje opisuje već i fragment struje svijesti samoga skladatelja: „Inner Cities je mjesto na koje idete da vas ispitaju, da plešete tarantellu s Gurdjieffom; da vidite Itala Calvina kako pozdravlja Giordana Bruna na Trgu cvijeća; da odsvirate niski C 78 puta, a niski Des jednom za 79. rođendan Giacinta Scelsija; da čujete Louisa Armstronga kako stapa vrijeme i prostor u Providenceu, a Ellu, Peanutsa Hucka, i Brubecka kako bez pojačala pune stadion u Newportu […].“
NeoQuartet (Poljska)
8.4. 2019. u 18h, Francuski institut, Preradovićeva 5
Francuski institut ugostit će poznati poljski gudački kvartet NeoQuartet. NeoQuartet je jednako usmjeren na izvođenje suvremene klasične glazbe i intermedijalne eksperimente, u kojima glazbu najradije povezuje s likovnom umjetnošću, suvremenim plesom i elektronikom. Preuzevši ulogu medijatora između suvremenih skladatelja te uže, odnosno stručne i šire publike, NeoQuartet je danas jedan od najaktivnijih europskih ansambala specijaliziranih za izvođenje nove glazbe.
Ansambl je snimio četiri albuma, a od godine 2017. u svoju je strukturu uklopio i električne instrumente sa sintesajzerima i loop-pedalima. Taj projekt, pod nazivom NeoElectric Quartet, jedan je od rijetkih električnih gudačkih kvarteta na svijetu koji izvodi novu glazbu. No, ova četvorka nije se zaustavila samo na izvođenju, pa od godine 2011. još i organizira festival NeoArte Synthesizer of Arts.
Uz imena kao što su Penderecki, Kościów i Šipuš, NeoQuartet će ovom prilikom izvesti i Gudački kvartet, op. 5 Brune Vlaheka, jednog od laureata Petominutnoga natjecanja za klavirski koncert iz 2017. godine.
Marsupilami (Hrvatska)
10.4. 2019. u 17h30, Francuski institut, Preradovićeva 5
Vrhunski izdanak Cantus ansambla, trio Marsupilami, koji čine violist Tvrtko Pavlin, harfistica Mirjana Krišković te flautist Dani Bošnjak, višestruko se istaknuo komornim koncertima u Hrvatskoj i inozemstvu. Povodom 30. MBZ-a trio će praizvesti skladbe dviju hrvatskih skladateljica: Sanje Drakulić i Margarete Ferek Petrić, a izvest će i skladbu Elvire Garifzyanove, drugoplasirane na Petminutnom natjecanju za klavirski koncert 2017. godine, te skladbe dviju iznimno važnih skladateljica mističnoga i raskošnoga skladateljskog rukopisa na razmeđi žive glazbe i elektronike: finske skladateljice Kaije Saariaho i tatarsko-ruske skladateljice Sofije Gubajduline.