Pariške studije

Francuski institut u Hrvatskoj poziva vas da otkrijete izložbu likovnog umjetnika Duje Medića od 14. do 31. svibnja 2019.

Dobitnik  stipendije za umjetničku rezidenciju u Cité Internationale des Arts, Duje Medić 2016. nastanjuje se u Parizu. Kipići, maske i druge relikvije prvih kultura Afrike, Oceanije i Tihog oceana koje je otkrio tijekom svog boravka u Francuskoj, bile su odlučujuće za razvoj njegova načina rada i utjecale su na njegov pogled na crtež kao i na križanje kultura.

Od 14. svibnja do 31. svibnja otkrijte izbor njegovih crteža, čija je materijalnost ponekad poetična, mučna ili melankolična.

Otvaranje izložbe održat će se u nazočnosti umjetnika u utorak, 14. svibnja u 18,30 sati u Francuskom institutu u Hrvatskoj, Preradovićeva 5.

“Početkom 20. stoljeća članovi skupine Die Brücke (Le Pont) redovito su posjećivali Etnološki muzej u Dresdenu, gdje su se divili afričkoj i pacifičkoj umjetnosti. Kao i Gauguinov “proročki ” bijeg obilježen raskidom sa zapadnom civilizacijom, ljubav koju su mladi Nijemci imali za umjetnost izvaneuropskih civilizacija ilustrirali su njihovu želju da pobjegnu od uznemirujuće i surove stvarnosti zore Prvog svjetskog rata. Simpatija za umjetnost udaljenih civilizacija očitovala se u mnogim djelima različitih umjetnika 20. stoljeća, a to otkriće estetskih kvaliteta primitivnih umjetnosti osobito je inspiriralo kipare.

Duje Medić je jedan od umjetnika koji vole svijet totema, maski i figura iz Afrike, Oceanije, Egipta i drugih tradicionalnih društava. (…) Tijekom svoje umjetničke rezidencije u Cité des Arts u Parizu, redovito je posjećivao muzej Quai Branly – Jacques Chirac i muzej Louvre. U ta dva muzeja otkrivena je njegova strast za primitivnim umjetnostima. Fasciniran maskama, počeo ih je proučavati crtajući ih u svoju malu bilježnicu (10 x 14 cm). Njegove su maske tako “oblikovane” i toliko detaljne da izgledaju trodimenzionalno. Potiču nas da ih uzmemo u ruke i stavimo na lice poput karnevalskih maski. (…)

Njegove su maske smiješne, strašne, ponekad tužne i dirljive, ponekad ironične. Umjetnički vokabular koji je umjetnik koristio u seriji Pariških studija također je usvojen u drugim serijama koje je reproducirao nakon svog “pariškog otkrića”. Gotovo čarobna i metafizička atmosfera koja se vidi u crtežima maski, ali i drugim crtežima inspiriranim predmetima iz Odjela egipatskih starina kao što su riba, bik, majmun ili tele, daju dodatnu vrijednost tehnički savršenim crtežima Duje Medića. Likovi koje crta su nijemi, “zamrznuti” u bezvremenskom prostoru, punom značenja koja nas intrigiraju. Ponekad su njihovi pogledi izgubljeni, ponekad prelaze naša tijela ili gledaju izravno u nas. Ti su pogledi rezignirani, neugodni, zapanjeni i istodobno duboki. Koristeći sjene u svom umjetničkom procesu, Duje Medić uspijeva proizvesti hiperrealistične slike i tako se približava gotovo fotografskoj savršenosti. (…) ” odlomci iz riječi kustosa, Anita Ruso

Nakon diplome na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, Duje Medić (1986.) izlagao je na nekoliko grupnih i samostalnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu. Autor je i koautor crteža za razne grafičke zbirke. Godine 2016. osvojio je stipendiju za umjetnički boravak u Cité Internationale des Arts à Paris.

Kipići, maske i druge relikvije prvih kultura Afrike, Oceanije i Tihog oceana koje je otkrio tijekom svog boravka u Francuskoj, bile su odlučujuće za razvoj njegova načina rada i utjecale su na njegov pogled na crtež kao i na križanje kultura.