Metafora prtljage – međunarodna konferencija o suvremenoj fotografiji
Muzej za umjetnost i obrt od 18. će lipnja do 12. srpnja ugostiti izložbu posvećenu francuskome fotografu Marcu Riboudu te izložiti fotografije koje je snimio u bivšoj Jugoslaviji. Povodom ovoga će događanja muzej prirediti i konferenciju na ovu temu kako bi predstavio francuske fotografe koji su posjetili Hrvatsku i bivšu Jugoslaviju u 20. stoljeću.
Metafora prtljage simbolizira njihovo poznavanje teritorija i “teret” predrasuda s kojima su mogli doći. Projekt postavlja nekoliko ključnih pitanja: koliki je bio utjecaj ovih fotografa na prostor na koji su došli? Koliko su poznavali njegov kontekst? Je li njihov rad utjecao na buduće promatranje tih fotografija? Možemo li saznati nešto o aspektima naše nacionalne povijesti gledajući fotografije koje je snimio netko drugi ?
Fotografi Jacques Defert, Thierry Girard i Jean-Marc Tingaud sudjelovat će na konferenciji. Oni su ujedno i autori serija fotografija snimljenih u Hrvatskoj i bivšoj Jugoslaviji.
Jacques Defert, bivši ravnatelj Francuskog instituta u Hrvatskoj, govorit će o dokumentarnim pristupima i konstrukciji stvarnosti. Usredotočit će se na povezanost fotografije i antropologije, važnoga pitanja u suvremenoj teoriji fotografije.
Christine Frisinghelli, Sandra Vitaljić, Lea Vene, Marija Borovičkić, Barbara Čeferin, Dubravka Osrečki-Jakelic, Sandra Križić Roban i Anthony Haughey također će biti sudionici konferencije.
Program:
Utorak 30.6.
10.00 – 10.45
Sandra Križić Roban
Metaphor of Baggage
10.45. – 11. 30
Dubravka Osrečki Jakelić
Mladen Tudor – fotograf bez prtljage
11.30 – 12. 15
Jean-Marc Tingaud
14.00 – 14.45
Barbara Čeferin
14.45 – 15.30
Chien-Chi Chang
15.30 – 16.15
Thierry Girard
rasprava
Srijeda 1.7.
10 – 10.45
Jacques Defert
L’image photographique: approches documentaires et construction du reel
10.45. – 11. 30
Lea Vene
11.30 – 12. 15
Marija Borovičkić
14.00 – 14.45
Christine Frisinghelli
14.45 – 15.30
Sandra Vitaljić
Photographer as a social actor
15.30 – 16.15
Anthony Haughey
Imaging the Unimaginable: Documenting Post-Conflict Landscapes