Francuski program na Festivalu 25 FPS

Rendez-vousFestival 25 FPS međunarodni je filmski festival koji promovira inovativni filmski izraz, stilsku i medijsku raznorodnost, izražajne i nekonvencionalne autorske koncepte, te radove koji se oslanjaju na tradiciju avangardnog filma i eksperimentalnofilmskog roda.

Od svog osnutka 2005. promiče nekomercijalne oblike audiovizualne i filmske umjetnosti s naglaskom na kratkometražni film.

Jedina je hrvatska specijalizirana filmska manifestacija koja vrednuje i nagrađuje umjetnički, avangardni, eksperimentalni film, kontekstualizira njegove historijske smjerove, sadašnje trendove i predviđa buduća kretanja. Programska okosnica prikazivanje je radova najnovijih filmskih strujanja koji šire razumijevanje filma i problematiziraju razvoj medija (međunarodni natjecateljski program). Prikazuje i nerijetko otkriva značajna i temeljna ostvarenja iz filmske povijesti čime djeluje u međuprostoru festivala, muzeja i galerije, a koje prikazuje kroz popratni filmski program. Godine 2008. uvedeni su performansi “proširenog filma” (expanded cinema), koji promoviraju forme live cinema u interakciji s glazbom, performansom, kazalištem i novim medijskih tehnologijama.

Program:

  1. 9. ČETVRTAK
    18:00 MM CENTAR
    Expanded Cinema
    Open Core, Julien Maire, FR, 60’
    predavanje/performans
    U stilu 16-stoljetne lekcije iz anatomije, Open Core je performans i predavanje u kojemu Julien Maire secira projekcijsku opremu i kamere te ih koristi kako bi uživo napravio nove čudne mašine. Optički laboratorij na dlanu.
    Julien Maire bavi se vizualnom i performativnom umjetnošću, a njegov rad dekonstruira i ponovno izumljuje tehnologiju audiovizualnih medija. Obnavlja zastarjelu filmsku tehniku i razvija alternativne uređaje za proizvodnju pokretnih slika. Njegovo istraživanje suočava nepokretnost i kretanje, stvarnost i fikciju te ispituje pojam vremena i sjećanja u filmskoj slici.
    Maire je nagrađivan francuski umjetnik koji redovito sudjeluje na međunarodnim događanjima koja povezuju umjetnost, znanost i tehnologiju (Ars Electronica, Sonar, Artefact Festival, Eart, EMAF), medijskim i likovnim bijenalima (Šangaj, Aleksandrija, Wroclaw, Transmediale), a za svoj rad bio je nominiran za World Technology Award u New Yorku 2009.
  2. 9. PETAK
    20:00 KINO SC
    Konkurencija 3: ODNOSI / RATIOS (72′)
    The End (Kraj), Tomislav Šoban, 10′, HR, 2015
    The park (Le park), Randa Maroufi, 14′, FR, 2015*
    Washingtonia, Konstantina Kotzamani, 24′, GR, 2014
    Wayward Fronds, Fern Silva, 14′, US, 2014
    Embargo, Johann Lurf, 10′, AT, 2014
    *Svjetska premijera filma uz prisustvo autorice.

Park / Le park
Randa Maroufi
Režija, montaža, zvuka / Director, editing, sound: Randa Maroufi
Snimatelj, steadycam / Cinematography, steadycam: Luca Coassin
Uloge / Cast: Rayan, Nora Aitkadi, Reda Afandi, Mohamed Chrif, Khalid Derhem, maldi parka Yasmina/young folk of Yasmina park
Umjetnički savjetnik / Artistic mentoring: Remy Fischler
Produkcija, distribucija / Production, distribution: Le Fresnoy – Studio national des arts contemporains, www.lefresnoy.net

Kamera polagano vijuga napuštenim lunaparkom u središtu Casablance. S jedne strane film ocrtava portret mladih koji posjećuju ovo mjesto, a s druge razotkriva djeliće iz njihova života, pažljivo kadrirane i često nadahnute slikama s društvenih mreža. Želja za preispitivanjem različitih perspektiva i umnožavanjem mogućnosti: politički nabijeni trenuci, opasnost zaustavljena u vremenu, trenuci prije ispada… između neposrednosti i iluzije, publika promatra „što će se dogoditi“ i pozvana je da prigrli doživljaj trajanja.

Rođena 1987. u Casablanci (Maroko), a diplomirala je likovnu umjetnost u Tetuanu (Maroko) i Angersu (Francuska), Randa Maroufi pripada naraštaju koji je odrastao u vrijeme kojim su vladale slike. Skuplja ih podjednako i marljivo i sumnjičavo i ne prestaje preispitivati njihovu istinitost. Svoju dvosmislenu fikciju voli stavljati u službu stvarnosti, a područje njezina eksperimentiranja uključuje zauzimanje javnog prostora i rodna pitanja, gdje ističe temeljne mehanizme. Bavi se fotografijom, instalacijom, performansom, zvukom i filmom, a svoje radove predstavlja na velikim manifestacijama suvremene umjetnosti i filmskim festivalima kao što su Le Salon de Montrouge, Bijenale u Marakešu, Le Centquatre, Arab World Institute, Villa des Arts de Casablanca, African Photography Meeting u Bamaku, Internationale Kurzfilmtage Winterthur, Film Africa, Međunarodni festival kratkog filma u Dresdenu itd. Trenutačno živi i radi u Tangeru (Maroko) i Lilleu (Francuska), gdje je studirala na školi Le FresnoyStudio National des Arts Contemporains.

Le park
Le park

 

  1. 9. SUBOTA / SATURDAY
    16.00 KINO SC
    Žiri predstavlja / Jury’s Choice
    Jonathan Pouthier: Gutanje filmova / Swallowing Films
    (68′)
    Kuhanje i film dijele eksperimentalnu ambiciju u kojoj je postizanje potpunog doživljaja jedan od glavnih sastojaka njihova enigmatskog ispunjenja. Prostor kuhinje nalik je filmaševu laboratoriju i u oba se izvode i nevidljivi dijelovi procesa, baš poput alkemijskih svjetova s mnoštvom tajanstvenih interpretacija. Program dijakronijski zahvaća razdoblje od sto godina i prikazuje rijetko viđene filmove slavnih, ali i suvremenih umjetnika i filmaša koji su hranu, jedenje i kuhinju interpretirali iz političke, antropološke, feminističke i nacionalne perspektive.

 Invocation of Canyons and Boulders (for Stan Brakhage), Richard Carter Higgins, 3’, US, 1966

Beefsteak (Résurrection), Daniel Spoerri (with Tony Morgan), 8’, UK, 1968

Costretto a scomparire, Gianfranco Baruchello, 15’, IT, 1968

Cholesterol, Martha Colburn, 2’, US, 1996

Premium, Ed Ruscha, 25’, US, 1970

Cuisine abracadabrante, Segundo de Chomón, 3’, FR, 1908

Semiotics of the Kitchen, Martha Rosler, 6’, US, 1975

Kitchen Girl, Ryan Trecartin, 3’, US, 2001

Mi Cocina (Director’s Cut), Eddie d, 3’, NL, 2006

Od siječnja 2012. godine Jonathan Pouthier (1983.) odgovoran je za programiranje na odjelu za film Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Centru Pompidou u Parizu. Osim tjednog filmskog programa u muzeju, uredio je nekoliko velikih filmskih programa, kao što su Film Culture (2013.), Shirley Clarke, an American Experience (2013.), Common Places (2014., s Enricom Camporesijem) ili Duchamp as Film (2014., s Enricom Camporesijem). Diplomirao je na La Fémis (École nationale supérieure des métiers de l’image et du son), a u svojim istraživanjima bavi se kustoskim praksama filma u muzejskom prostoru i politici. Bavio se i akvizicijama za Coproduction Office u Berlinu, a surađivao je s kustoskim projektom berlinske galerije KOW od 2010. do 2012.

Jonathan Pouthier
Jonathan Pouthier

Više na: www.25fps.hr