Digitalne umjetnosti – Izložba

FRAMES Nicolasa Claussa i EMOJI SCANNER Vitara Drinkovića

u koprodukciji s KONTEJNEROM – biroom suvremene umjetničke prakse, Zagreb

u suradnji sa Seconde Nature – ZINC – Chroniques, Biennale d’arts numériques, Aix-en-Provence, Marseille, Francuska.

Izložba od 6. studenog do 1. prosinca 2019., Francuski institut u Hrvatskoj, Preradovićeva 5, Zagreb

Otvorenje srijeda 6. studenog u 19h, u nazočnosti umjetnika i u pratnji DJ seta Late Dinner (Zagreb – HR)

U koprodukciji s Kontejnerom i u francusko-hrvatskoj suradnji s Biennalom digitalnih umjetnosti  Chroniques, Francuski institut povezuje francuskog i hrvatskog umjetnika i prikazuje dvije digitalne instalacije koje su sposobne stupiti u kontakt s publikom urbanog prostora.

  • FRAMES (2018), Nicolas CLAUSS (F)

9 računala, 8 monitora (50 et 55 inča), 12 drvenih kutija (od čega 4 s postoljem), 1 do 2 para zvučnika. Dimenzije : oko 4m širine i 3m visine.

Frames, višeznačan termin koji ujedno znači «okviri», «slike» snimljene sekvence ili još «siluete», video je djelo koje predstavlja osobe zgrčene i omeđene dimenzijom kutija u kojima se razvijaju. Drvene kutije postavljene su vertikalno i horizontalno kako bi formirale piramidu, a sadrže jedno tijelo koje je ujedno izolirano i povezano s drugima svojim stanjem. Ako se gleda individualno tijelo interpretira vlastiti rezultat gestikulacije, a kao dio cjeline sudjeluje u svojevrsnoj koreografiji.

Djelo okuplja 8 drvenih kutija od kojih svaka sadrži ekran. Svaki ekran povezan je s računalom i može prikazivati 4 različita tijela (sveukupno 32 snimljene osobe). 8 računala povezana su s glavnim računalom koje izvršava vizualni i zvučni dio. Predstava se odigrava u realnom vremenu i bez prestanka se obnavlja. Redovito tijelo nestaje kako bi ustupilo mjesto drugom tijelu. Kutije se mogu i isprazniti od sadržaja te slika može prikazivati praznu kutiju. Ova kompozicijska pravila pružaju mogućnost brojnih kombinacija… i isto toliko mogućih slika.

http://www.nicolasclauss.com

Koprodukcija Les Quinconces – L’Espal, scène nationale Le Mans, uz potporu  DICAM (Drac Pays de la Loire), uz potporu tvrtke AGS Hrvatska

  • EMOJI SCANNER (2019), Vitar DRINKOVIĆ (HR)

Produkcija : KONTEJNER – biro suvremene umjetničke prakse, Zagreb

Interaktivna instalacija

Tehnička podrška (programiranje) : Igor Brkid

2 kamere Raspberry pi, 2 monitora, drveni nosač, wi-fi

Različite dimenzije

Drvena konstrukcija postavljena u izlogu, opremljena s dvije rasperry pi  kamere, “skenira” prostor ulice svake dvije sekunde. Slike se analiziraju, a sustav umjetne inteligencije prvo identificira lica prolaznika i posjetitelja mjesta, prije nego što na temelju analize lica utvrdi koja je dominantna emocija u tom određenom trenutku.

Skeniraju se sljedeći izrazi: ljutnja, tuga, strah, intuicija, sreća i neutralnost.

Instalacija prikazuje emocije u obliku emotikona i statistike na zaslonu izloga. Na zaslonu se prikazuju podaci o količini pojedinih emotikona, ukupnom omjeru, vremenu “skeniranja”, dok dio zaslona omogućava interakciju uživo s uređajem stavljanjem odgovarajućeg emotikona na lice skenirane osobe.

Početna je ideja ovog rada stvoriti “skener ulice” koji predstavlja statistiku urbanog prostora, a izravno ga inspirira uređaj u izlogu.

Istaknuta je upotreba emotikona kao standardizacije emocija i komunikacije u današnjem društvu, a ovo djelo funkcionira kao ogledalo našeg načina života.

http://vitardrinkovic.blogspot.com