Francuski filmovi na 25 FPS festivalu

28. rujna – 1. listopada

Studentski Centar

Festival 25 FPS predstavlja svake godine u Studentskom centru najbolje filmove međunarodne produkcije eksperimentalnog filma. 5 francuskim filmova ili filmova nastalih u koprodukciji s Francuskom bit će predstavljeno na ovom izdanju među kojima je i « Peacekeeper » Pierrea Edouarda Dumore koji će tom prilikom posjetiti Zagreb i razgovarati s publikom u subotu 30. rujna u 18h.

 

ČETVRTAK 28. 09. U 20:00

 

Eksplozija, dušo / Explosion ma baby

Pauline Curnier Jardin

Nizozemska, Francuska, 2016, 8’, DCP

boja, zvuk, bez dijaloga

Režija, producentica: Pauline Curnier Jardin

Kolovoz je. Zagušljiva vrelina sunca prodire kroz kožu. Svuda oko nas sve vrvi od puti. Tisuće muškaraca nudi gola tijela malenih dječaka anđeoskoj ikoni svetog Sebastijana. Krici, boje, molitve i eksplozije. Vijenci novčanica. Zamislite da nema nijedne žene osim mene. Čekajte, da, iza nas žene pobožno slijede povorku, u izglačanoj odjeći i čarapama. Vratimo se ovamo. Zamislite koliko sam se luđački zaljubila u ovo. Očajnički sam htjela biti dio toga. Biti ondje. Htjela sam pripadati. Ali znam da ne mogu. Stoga to snimam. Onamo dolazim svake godine, uvijek iznova. Jednoga ću dana ispričati priču o siromašnom i neplodnom čovjeku koji želi zamijeniti svetog Sebastijana. No još će mnogo ljeta morati proći dok se ne pojavi naš junak.

Pauline Curnier Jardin (1980, Marseille) diplomirala je 2006. na École nationale supérieure d’arts de Paris-Cergy i na École nationale supérieure des arts décoratifs de Paris (ENSAD), gdje se specijalizirala za film i video. Uz diplome s ovih škola, osvojila je i stipendiju za rezidencijalni boravak u Finskoj, gdje je ostala od 2007. do 2009. te magistrirala na temu prikaza Ivane Orleanske u povijesti filma, s posebnim naglaskom na remek-djelo Carla T. Dreyera iz 1928, Stradanje Ivane Orleanske.

www.paulinecurnierjardin.net

 

 La Bouche

Camilo Restrepo

Kolumbija, Francuska, 2017, 19’, DCP

boja, zvuk, španjolski jezik 

Režija, scenarij, montaža: Camilo Restrepo

La_Bouche_2

Film o čovjeku koji saznaje da mu je kćer okrutno ubio vlastiti muž. Vrijeme stoji dok on pluta između potrebe za utjehom i poriva za osvetom. Mjuzikl u kojem se pojavljuje gvinejski majstor na udaraljkama Mohamed Bangoura („Crveni Vrag“), donekle inspiriran njegovom vlastitom životnom pričom.

Camilo Restrepo (1975, Medellín, Kolumbija) od 1999. živi i radi u Parizu. Završio je studij likovne umjetnosti na L’École des beaux-arts de Paris. Član je filmskog laboratorija L’Abominable, kojim upravljaju umjetnici. Njegovi su filmovi ušli u selekciju brojnih festivala, uključujući Directors’ Fortnight u Cannesu, Toronto, New York, a dva je puta osvojio nagradu Pardino d’argento u Locarnu.

 

Foaje / Foyer

Ismail Bahri

Francuska, Tunis, 2016, 31’, DCP

boja, zvuk, arapski jezik

Režija, snimatelj: Ismail Bahri

Foaje na prvi pogled djeluje kao projekcija bez filma, gdje je pulsirajući bijeli ekran jedino što se vidi. Ovu bijelu prazninu prate glasovi. Izgovaraju ih ljudi koji pristupaju snimatelju koji radi na filmu i ispituju ga što radi. Prilaze mu i fotograf amater, znatiželjni prolaznik, policajac i skupina mladića. Kako se situacija razvija, iz razgovora gledatelji otkrivaju načela filmskog doživljaja u tijeku, to jest filma koji zapravo gledaju. Filmski doživljaj intrigira ljude, propituje i naposljetku pretvara kameru u foaje (u smislu ognjišta), oko kojeg se ljudi okupljaju kako bi pričali, diskutirali i slušali. Isprva usredotočeni na kameru, ovi razgovori ubrzo otkrivaju jedinstvene stavove koji opisuju oblike određenog društveno-političkog krajolika i bacaju svjetlo na kontekst u kojem se nestabilno radno iskustvorazvija i traži svoje mjesto u uznemirenom svijetu.
Ismail Bahri studirao je umjetnost u Parizu i Tunisu, svojem rodnom gradu. U svoj rad uvodi brojne kulturne i estetske reference, te razvija vizualne eksperimente koji su ujedno osjetljivi i precizni. Rezultati ovih eksperimenata pojavljuju se u raznim oblicima – kao crteži, videoradovi, fotografije, instalacije i hibridi tih formi. Osnovnim se materijalima korištenima u tim radovima manipulira te ih se u konačnici transformira, često mehaničkim pokretima i postupcima koji su na ovaj ili onaj način u vezi s filmom ili fotografijom. Živi i radi u Parizu, Lyonu i Tunisu.

www.ismailbahri.lautre.net

 

SUBOTA 30. 09. U 18:00

 

Stroj za sjene / Shadow-Machine 

Elise Florenty, Marcel Türkowsky

Francuska, Njemačka, Japan, 2016, 14’, DCP

boja, zvuk, japanski i engleski jezik

Koncept, realizacija: Elise Florenty, Marcel Türkowsky

Shadow-Machine_3

Jedne indigoplave ljetne noći, u prilično tropskom japanskom predgrađu, nekoliko izdvojenih ljudskih i ne-ljudskih bića nađe se u igri sjena i svjetala, manje ili više opasnih. Operateri u crnom kao da manipuliraju njima dok se prepuštaju zamisli da sulutke. No ovdje nema trbuhozborstva, tek nekoliko suza ili smijeh skriven iza krika razdire tišinu noći…Stroj za sjene podsjeća na rani film: izvore fotografije iz igre sjena, jezivu animaciju živog i neživog (prevlast nad smrću), eksperimentiranje s mogućnostima filmske mašinerije i montaže, kao i promišljanje, tjeskobno ali i oslobađajuće,o dominaciji autora nad svojim igračem.

Elise Florenty i Marcel Türkowsky francusko-njemački su filmsko-umjetnički dvojac koji surađuje od 2009. godine. Spajajući film, instalaciju, izdavaštvo i kustostvo, oni istražuju mnogostrukosti ličnosti kroz spiralu preobrazbi koje propituju naše odnose moći – u stalnoj promjeni – prema Drugome („neprijatelju, biljci, životinji, duhu, mrtvome“). Kombinirajući poznavanje teorije filma i likovnih umjetnosti (Nouvelle Sorbonne, Umjetnička škola Cergy-Paris) i studij etnomuzikologije i zvuka (Sveučilište Humboldt, UDK – Berlinsko umjetničko sveučilište), svoju su slojevitu praksu razvili na različitim područjima (Europa, Brazil, Japan, Meksiko itd.), fokusirajući se na (post)ljudsko stanje u odnosu na promjenjiv geopolitički okoliš: prirodne, izgrađene i virtualne krajolike i njihove brojne stanovnike i pri/povijesti.

http://florenty-turkowsky.blogspot.hr

 

Mirotvorac / Peacekeeper

Pierre Edouard Dumora
Francuska, 2017, 18’30”, DCP

boja, zvuk, engleski jezik

Koncept, realizacija: Pierre Edouard Dumora

The Peacekeeper_ape

Izgubljen u svijetu gdje je sav život iščezao, vojnik s amnezijom pokušava doznati tko je zapravo.
Pierre Edouard Dumora rođen je 1980. u Parizu. Studirao je na školi Le Fresnoy, Studio National des Arts Contemporains. Njegove filmove prikazivali su Francuska kinoteka, FID Marseille, Rencontres Internationales, Yale Art Gallery, Sao Paulo Art Fair. Autor je filmova We, the Sorcerers (2015), Evil Men Do (2014), Le Rêve d’Europe (2013), Family Galaxy (2009), Le Bijou (2006).