Za proslavu svoje stote obljetnice u vrlo specifičnom kontekstu Hrvatske 2021., obilježenom posljedicama zdravstvene krize i potresa koji su pogodili Zagreb te područje Siska i Petrinje, Francuski institut u Hrvatskoj želio bi razviti program valorizacije hrvatskih umjetnika koji bi im omogućio predstavljanje umjetničkih djela i kontakt s novom publikom.
Ti bi nam sastanci svima trebali omogućiti da iskusimo povlašteni i prisni odnos s umjetnošću i stvaranjem, odnos koji nam često nedostaje u ovom razdoblju smanjenih kapaciteta umjetničkih prostora i ograničenih susreta.
Stoga program „Gostoljubljivost“ Francuskog instituta nudi, u okviru projekata suradnje s različitim institucijama, trenutke umjetničkog dijeljenja s publikom, u bliskom odnosu koji je moguć otvaranjem prostora prema vani. Ova veza između unutarnjeg i vanjskog prostora ujedinjuje uvjete umjetničke prezentacije u stvarnoj blizini s publikom, uz poštivanje epidemioloških mjera.
Pozvani su svi umjetnici kojima se daje carte blanche, da prisvoje prostor Instituta i zamisle specifičan odnos s publikom kojoj će predstaviti svoja djela.
Projekt je prikladan za izvedbene umjetnosti, a posebno glazbu i ples. Bez obzira je li riječ o improvizaciji, prezentaciji kreativnog istraživačkog rada ili probi predstave koja se izvodi, ovaj program nudi iznimne trenutke dijeljenja čije su okosnice interakcija i sudjelovanje.
Program u svibnju 2021.:
Francuski institut, Preradovićeva 5
Izvedbe otvorene prema ulici: slobodan pristup u granicama poštivanja epidemioloških mjera na otvorenom (nošenje maske ili sigurnosna udaljenost).
Četvrtak 6. svibnja
PLES
- 18h
Iznimna radionica « Samo Rendez-vous » s plesačicom Petrom Hrašćanec
- 19h
Javno predstavljanje kreativnog rada na predstavi « Samo » koji je u tijeku s plesačicom Petrom Hrašćanec
Petak 14. svibnja u 19h
GLAZBA – Koncert Jazz ansambla Muzičke akademije de Zagreb
Srijeda, 26. svibnja u 17h30
DIGITALNE UMJETNOSTI –Hugo Baranger, član kolektiva Nani$ôka (Bordeaux)
U suradnji s FAKI – Festivalom alternativnog kazališnog izričaja, Zagreb
PLES
Četvrtak 6. svibnja
- 18h
Iznimna radionica « Samo Rendez-vous » s plesačicom Petrom Hrašćanec
Ova radionica nudi istraživanje tijela i svakodnevnih pokreta u potrazi za kinetičkim osjećajem plesa. Sudionici će tako stvoriti ples u simbiozi s vlastitim anatomijama i kroz igru će otkriti odnos prema prostoru u plesu.
« Sastanak dvije strane, u određeno vrijeme i na planiranom mjestu. Sastanak čine publika i izvođačica. Ipak, izvođačica susreće prostor Francuskog instituta! Došla je s ulice i otvorila prozor, zagrlili su se … Francuski i ona? Nakon 100 godina tek sad? Da, sad. Suvremeni ples je uvijek sad. Neočekivani sastanak? Da… » Petra Hrašćanec.
Besplatna radionica na hrvatskom i engleskom
Prijave na mail: radionice@institutfrancais.hr
- 19h :
Javno predstavljanje kreativnog rada na predstavi « Samo » koji je u tijeku s plesačicom Petrom Hrašćanec
Projekt „Samo“ jednogodišnji je istraživački projekt koji tematizira izradu sola kao plesne forme u kojem pokušavam zabilježiti glavne motive ali i interese svog praktičnog rada. Pokušavam se odmaknuti od izvedbenog formata predstave ne bi li analizirala što ona jest u svim svojim fazama nastajanja.
Luksuz zauzetog vremena u kojima istraživački tip rada postaje onaj koji kroz vrijeme rađa teme, strukture I slike iz jednog jedinog resursa – tijela poslužiti će kao glavni odnos prema arhivskoj građi već otplesanog ili izvedenog te time stvoriti nove prakse I načine stvaranja.
Petra Hrašćanec aktivna je kao plesačica, koreografkinja i pedagoginja sa sjedištem u Zagrebu. Glavna točka njezinog zanimanja i obrazovanja (SEAD Salzburg, Pedagoška akademija Zagreb) je suvremeni ples, dok njezina djela karakterizira specifična uporaba mnoštva različitih medija za istraživanje tijela i tjelesnosti.
Osim rada na mnogim autorskim projektima ili izvedbama po mjeri poput Trilogije (Ljubav će nas razdvojiti / Dječaci ne plaču / The Beatles) u suradnji sa Sašom Božićem, B-flat u suradnji s glazbenikom Nenadom Sinkauzom ili Anatomija mačke u suradnji s Ksenijom Zec, Hrašćanec je također aktivni član WEE COMPANY Francesca Scavette sa sjedištem u Norveškoj. Neke od suradnji su sljedeći plesni komadi: Iznenađeno tijelo (Francesco Scavetta), Onformance i Drugi u isto vrijeme (Matija Ferlin), Spin (Matthew William Smith), Sites (Begum Erciyas), Povijest gledanja (Oliver Frljić) , UTF-8 (Sahar Azimi), Sale (Ksenija Zec), Nosferatu (Saša Božić).
Kao koreograf, Hrašćanec stvara ili kao član umjetničke organizacije 21:21 (kao jedan od umjetničkih direktora) ili u suradnji s partnerskom organizacijom de_facto. U slučaju Hrašćanec, koreografija i scenski pokret široko se primjenjuju na različite oblike umjetnosti, tj. ples, dramsko kazalište, glazbeno kazalište, operu, multimediju i film. Zajednički interes za sve te projekte i dalje ostaje individualna vještina izvođača, sofisticirana uporaba tijela kao instrumenta s ciljem stvaranja određene vrste rječnika, kao i kompozicijskog postupka. Na kraju se tim različitim oblicima pripisuje izuzetno fizički karakter izvedbe. Suradnja kao koncept središnja je točka istražena u okviru multimedijskog projekta IS_LAND uz uporabu nehijerarhijskih modela stvaranja i odlučivanja.
Od 2008. godine Hrašćanec je jedna od umjetničkih ravnateljica festivala suvremenog plesa MONOPLAY koji predstavlja solo forme renomiranih europskih umjetnika kao i kreacije nepoznatih mladih umjetnika. Od 2013. godine Hrašćanec je predavač i mentor koji vodi program suvremene plesne tehnike na Plesnom odjelu Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.
GLAZBA
Petak 14. svibnja u 19h
Koncert Jazz ansambla Muzičke akademije u Zagrebu
Ove godine Muzička akademija u Zagrebu slavi svoju stotu godišnjicu, isto kao i Francuski institut u Hrvatskoj! Dvije institucije također dijele dugu povijest suradnje i zajedničkih kulturnih projekata.
U okviru ove suradnje koju odlikuje jednostavnost, Jazz ansambl Muzičke akademije u Zagrebu ponovo nastupa u izlogu Francuskog Instituta. Nakon bijenalskih slobodnih improvizacija ovaj puta restaurira mainstream stilove 60-tih, 70.-tih, a na rasporedu su skladbe francuskih i američkih šansonjera i jazzista.
U sastavu je šest glazbenika, klavir, bubnjevi, bas, klarinet, violina, fagot, to su redom pouzdani solisti ansambla, kolegija koji se odvija u okviru Jazz modula na Muzičkoj Akademije, na kojem studenti klasične glazbe imaju priliku naučiti jezik jazza, osnovna pravila improviziranja, aranžiranje, posebne ritamske nijanse. Ansambl redovito nastupa, snima za HRT, mladi glazbenici nerijetko u daljnje školovanje krenu za proširivanjem ove vještine.
Neke od skladbi su vokalne, a tko će uz sviranje istovremeno i pjevati, otkriti će posjetitelji tijekom nastupa.
DIGITALNE UMJETNOSTI
Srijeda, 26. svibnja u 17h30
Carte blanche dobiva francuski digitalni umjetnik Hugo Baranger, član kolektiva Nani$ôka (Bordeaux).
U suradnji s FAKI – Festivalom alternativnog kazališnog izričaja, Zagreb
Umjetnik Hugo Baranger, koji će tjedan dana provesti u Zagrebu, predstavit će « Les mots de recours » (Riječi koje nas pozivaju), performans u trajanju od 15 do 20 minuta koji odražava kreativni rad u neprestanom razvoju. Upotrebljavajući uređaj vlastitog dizajna koji omogućuje uređajima povezanim na WIFI mrežu da komuniciraju u stvarnom vremenu, ovaj će performans omogućiti prisutnoj publici interakciju s uređajem i na taj način utjecati na odvijanje performansa. Kompozicija se tako poigrava poetskim potencijalima generiranim slučajnim čitanjem riječi i zvučnih zapisa, predstavljajući riječi u stvarnom vremenu koje su razmijenili različiti uređaji.
“Rođen sam 1992. godine u Niortu, odrastao sam u srcu Zelene Venecije, u močvarama Poitevin. Njihove boje, zimska magla i raznoliki krajolici u kojima se možete izgubiti bez susreta s ljudima osnovali su moju ikonografiju. Kasno su mi, u dobi od 5 godina, dijagnosticirali loš vid u kombinaciji s jakim astigmatizmom i jakom dalekovidošću. Pogled su mi iskovali prije svega zamućenost, vibracije i problemi sa fokusom.” Hugo Baranger
Festival alternativnog kazališnog izričaja – FAKI, nastao je 1998. godine kao odgovor na elitizam, ali i komercijalizaciju institucionalne kulturne sredine čija je politička i umjetnička jednostranost bila hendikep neovisnom, avangardnom, subverzivnom i eksperimentalnom djelovanju kazališnih i izvedbenih umjetnika. Avangardna izvedbena istraživanja, inovativni zaključci i originalni postupci, potom politička i osobna samosvijest autora i autorica te humanost ideje i poruke – predstavljaju okosnicu kriterija selekcije koja nastoji detektirati poveznice među različitim umjetničkim praksama ne bi li na njima zasnovala umjetničku strukturu festivala.
FAKI festival program je Autonomnog kulturnog centra Attack.