Mimi, Frédéric Verrières
Najnoviji operni projekt Mimi koji se oslanja na Puccinijevu operu La Bohème, skladao je suvremeni belgijski skladatelj Frédéric Verrières. Prema riječima samog autora on stvara glazbu poput fotografa koji mijenja fokus objektiva. Započinje izborom ishodišnog modela, u ovom slučaju Puccinijeve opere. Tijekom osmišljavanja dramaturgije često se izdvaja poznati glazbeni motiv koji se može prepoznati, da bi ga se poslije preoblikovalo do fantazmagoričnog delirija. Na taj način je ishodišna Puccinijeva glazba potpuno apsorbirana u novi artefakt. Glazbeni kadar se sužava ili širi, pritom se poštuje perspektiva različitih planova ili se transformira u bezbroj inačica.
Stvaranje opere Mimi može se usporediti sa slikanjem Pabla Picassa, koji je znao u jednoj slici inkorporirati nekoliko perspektiva i fokusa, tako da se u nekim njegovim radovima prepoznaje i slikarstvo Velasqueza i nanos vlastita kista. Također, u stvaranju ovog suvremenog opernog projekta jedna od inspiracija je i stvaralaštvo Alfreda Hitchcocka, koji u svojim filmovima varira određene teme ne samo na planu priče, nego i u načinu upotrebe filmske kamere, kadriranju, osvijetljenju i ritmu. Operom Mimipropituje se jedno od slavnih Puccinijevih djela iz rakursa suvremenosti. Operama Manon Lescaut, Tosca,Madame Butterfly te iznad svega La Bohème Puccini je stvorio djela temeljena na ženskim likovima kojima je pokretačka snaga u emocijama. Ljubav je posljednja pobuna pojedinca, jedino za što je on spreman umrijeti. Mimi, koju slobodno reinterpretrira Frédéric Verrières projicira junakinju u današnje vrijeme, u 21. stoljeće te analizira sve dimenzije ljubavi u suvremenom društvu.
I ovdje je riječ o umjetnosti, siromaštvu, ali i ljubavi iznad svega. Ljubavi u svim oblicima, jer svaki lik ima svoju viziju ljubavi koja mu pripada, bilo da je riječ o idealiziranoj emociji, ljubomori, bolesnoj ljubavi ili onoj smrtonosnoj…. Mimi Frédérica Verrièresa nije transpozicija Puccinijeve opere La Bohème; Mimi je djelo otrgnuto iz 19. stoljeća sa željom da zazvuči i odjekne danas i sada. Mimi će biti sagledana iz dvostruke perspektive, one Puccinijeve koju dobro poznajemo i one sadašnje koja bi mogla biti našom suvremenicom.
Ovaj projekt bit će izveden u koprodukciji pariškog kazališta Bouffes du Nord i Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, a njime će našoj publici biti predstavljeno djelo jednoga od najboljih europskih suvremenih skladatelja, koji je 2013. godine dobio Grand Prix za simfonijsku glazbu u kategoriji mladih skladatelja.
Predstave 7. 8. i 9. siječnja interpretirat će gostujući pjevači uz pratnju glazbenika Orkestra Opere Hrvatskoga narodnog kazališta, odnosno sastav od 10 glazbenika predviđen partiturom. Nastupaju: Jeanne Cherhal (Alcindoro / Grof Geschwitz), Judit Fa (Mimi 2), Christophe Gay (Marcel, likovni umjetnik), Christian Helmer (Rodolphe, skladatelj i glazbenik), Camelia Jordana (Mimi 1), Marie-Eve Munger (Musette, Marcelova prijateljica)
U predviđenim izvedbama opere Mimi u sezoni 2015./16. sudjelovat će solisti zagrebačke Opere, praćeni istim sastavom orkestra HNK.