Adaptacija (2013.) prema Vještičinom plesu koreografkinje Mary Wigman

Compagnie Pedro Pauwels (FR)

u okviru 31. Tjedna suvremenog plesa

Koreografija Sors zasniva se na mitskom solu Vještičin ples koreografkinje Mary Wigman, poznate pionirke njemačkog plesnog ekspresionizma. 
U realizaciji ovog projekta sudjelovali su sljedeći koreografi: Carlotta Ikeda, Josef Nadj, Robyn Orlin i Jerôme Thoma.

Današje vještice? 
Tko su ovi majstori kaosa danas? Kako koreografi koriste mudrost protiv ekscesa, pravila protiv transgresije? Je li anarhija postala središnjom temom današnjih koreografa i njihovih radova? Danas, plutajući između pozitivnih sila kaosa koje su stvorene iz nakane zajedništva i između napada na te fascinatne silnice, kako koreografi rješavaju ove dileme? Koristeći ‘Vještičin ples’ Mary Wigman kao osnovicu, koreografe ovog projekta zatražili smo da se upuste u uloge ritma, energije i kretanja kad je ono posvećeno čarobnjaštvu, čaranju i strasti. Oni su tako izgradili svaki svoju vlastitu koreografsku viziju današnjeg čarobnjaka ili vještice.

Čarobnjaci i vještice
S prolaskom vremena moj osobni interes i bavljenje plesnom izvedbom i nadalje raste. Taj tijek vremena ni u kojem slučaju nije otupilo moje zadovoljstvo bivanja na pozornici, udišući život u uloge… Istovremeno, kao koreograf, često se nalazim u situacijama u kojima me izazov interpretacije proganja, imam potrebu da se suočim s idejama te da iste razmijenim s drugim koreografima. 
Danas, ono što je ostalo od mog osnovnog djelovanja u stvari je zadovoljstvo da mogu biti u ‘službi’ drugog umjetnika, da se prepustim zadatku, da me se stjera u stupicu. 
Moje neuobičajeno profesionalno putovanje, nekoć obilježeno višemjesečnom induciranom komom kao posljedicom meningitisa, koje je rezultiralo amputacijom nekoliko članaka, te sustavni rad na povratu finih motoričkih vještina sve do mog povratka na pozornicu – sve me to prisililo da se suočim s nekom drugom razinom preživljavanja i dalo mi razloga da živim. 
Ovo mi je podarilo neku vrstu moći koja se može možda povezati s nadnaravnim. Stoga i moj specifičan interes u ovaj projekt koji se referira na ono negdje drugdje…

Pozvao sam u suradnju Claire Rousier svjestan njene vještine, njenog strastvenog interesa za povijest plesa, ali i kao prIjateljicu. Na njen savjet, odabrao sam kao temu Vještičin ples, solo.

Pedro Pauwels