Sudjelovanje francuske stručnjakinje Margaux Chalançon u događanju SLIKA TRIKONTINENTALA: podsjetnici za budućnost

7. – 8. svibnja 2024., Kino Beton – Dom mladih Split

Kustoska škola program je izvaninstitucionalne edukacije koji udruga Mavena realizira od 2016. godine. Cilj Škole je educirati mlade povjesničare_ke umjetnosti, umjetnike_ce te druge zainteresirane kulturne djelatnike_ce u svrhu osposobljavanja za stvaranje novih i inovativnih kustoskih programa u gradu Splitu i šire. Međunarodni tim umjetnika_ca i kustosa_ica, svake godine s drugom temom, sudionicima daje uvid u kustoske prakse iz različitih europskih i svjetskih perspektiva, upoznaje ih s načinima rada u specifičnoj odabranoj temi te im pruža osnovu za međunarodnu kulturnu suradnju.

Kustoska škola program je udruge MAVENA – 36 njezinih čuda, koji se provodi u suradnji s Koalicijom udruga mladih, Multimedijalnim kulturnim centrom Split i Platformom Doma mladih, a financira se putem javnih natječaja Grada Splita, Ministarstva kulture i medija RH i Zaklade Kultura nova. Ovogodišnji partneri su Kino UNSEEN, Centar za dramsku umjetnost i Francuski institut Zagreb.

Kasnih šezdesetih u časopisu Tricontinental objavljen je tekst Prema trećoj kinematografiji koji potpisuju Argentinci Octavio Getino i Fernando Solanas, a koji u središte postavlja ideju kino događaja – kina koje inzistira na kontekstu, razgovoru i korištenju kina kako bi se razgovaralo o aktualnim i važnim temama. Treća kinematografija uspostavlja se kao ona koja inzistira na slobodnijoj cirkulaciji slike te kritizira prvu (holivudsku) i drugu kinematografiju (europsku).

Ovaj put se u Splitu okupljamo kroz suradnju UNSEENA i Mavene kako bismo iz arhive izvukli podsjetnike za budućnost, ponovno promislili definicije i ispisali nove rječnike solidarnosti i suradnje. Razgovarat ćemo o načinima na koje se slike čuvaju i kako se o njima brine, kako se stvaraju nove i spajaju s onima koje već postoje, kako se dijele i prikazuju, slušaju, kojim metodologijama se možemo koristit kako bismo otkrili zametene tragove… Stvarajući diskurzivni i filmski program koji je baziran na promišljanju uvjeta proizvodnje, propitivanju autorstva, zamišljanja novih potencijala kina i cirkulacije slike, želimo povezati filmsko istraživački prostor Latinske Amerike, Indonezije, Afrike i Bliskog istoka, sa slikom Jugoistočne Europe.

PREDAVAČI_CE

Karla Crnčević, Hrvatska

Hrvoslava Brkušić, Hrvatska

Margaux Chalançon, Francuska

Deva Pereda Areizaga, Španjolska

Laura Alhach, Kolumbija

Jakob Krese, Slovenija

André Di Franco, Brazil

Sita Magfira, Indonezija

Anaís Córdova-Páez, Ekvador

Utorak, 7. svibnja: 11:00 – 12:30 

Predavanje : Margaux Chalançon, Francuska – Kroz dnevnik restauracije

Kroz suradnju s libanonskom organizacijom Nadi Lelol Nas, Margaux Chalançon restaurirala je dugometražni dokumentarac „The Freedom Giver“ koji je režirao Kais al-Zubaidi 1989. za Libanonsku Oslobodilačku Frontu, godinu dana eksperimentirajući s alternativnim restauracijskim praksama. Predstavit će različite aspekte rada na restauraciji jedne takve, politički i tehnički zahtjevne filmske trake, stavljajući naglasak na potencijal otpora koji se rađa u suradničkim načinima restauracije filmskih arhiva i intimne refleksije u procesu rada s ovakvim materijalom.

Margaux Chalançon je filmska arhivistkinja, restauratorica i post-producentica. Nakon nekoliko godina postproduciranja u Beirutu, specijalizirala se u arhivistici na master studiju EQZE u San Sebastianu. Često kombinira interes za arhivima s postprodukcijskim iskustvom.