Srijeda 15. rujna 2021. u 18 sati, Muzej suvremene umjetnosti, Avenija Dubrovnik 17
Hrvatski restauratorski zavod tijekom 2019. i 2020. obnovio je izvanredan komad velikog likovnog umjetnika Victora Vasarelyja, oca optičke umjetnosti. Riječ je o kolažu “Barson”, izrađenom 1967. tehnikom sitotiska na papiru, koji se čuva u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, a sastavljen je od četiri pravokutna dijela spojena drvenom konstrukcijom koja je bila dotrajala.
Njegova restauracija, koju je poduzeo Hrvatski konzervatorski zavod, dio je suradnje s Interdisciplinarnim centrom za očuvanje i obnovu baštine (CICRP) u Marseilleu, kao i sa Zakladom Vasarely u Aix-en-Provenceu, koja je donirala uzorke papira za sitotisak koji je Vasarely prvotno koristio za izvođenje testova za ovaj projekt.
Ova interdisciplinarna i međunarodna suradnja stručnjaka uživa potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske. Tako potpuno obnovljeni rad bit će svečano predstavljen javnosti 15. rujna u 18 sati u okviru stalnog postava MSU -a.
Victor Vasarely, likovni umjetnik rođen u Pečuhu u Mađarskoj 1906., studirao je na Műhelyu u Budimpešti prije nego što se nastanio u Parizu 1930., gdje je započeo svoju profesionalnu karijeru kao grafički dizajner u velikim reklamnim agencijama.
Otac „optičke umjetnosti“, promiče društvenu, i modernu umjetnost zajedništva, otvorenu za sve, koja se uklapa u urbano okruženje, kroz nekoliko simboličkih radova, poput pročelja sjedišta RTL -a, kao i i monumentalnih instalacija na autocestama, u blizini kolodvora…
Njegova umjetnička istraživanja odvela su ga od apstraktne umjetnosti kroz djela Kandiskog, Kleea ili Maleviča do kinetičke umjetnosti gdje se postupno se usredotočujući na isključivu uporabu geometrijskih oblika i linija boja za stvaranje iluzije kretanja, koje čine njegove kompozicije složenijima, u kojima se geometrijski elementi kombiniraju, uklapaju, zamjenjuju, sastavljaju kako bi se približili staničnoj strukturi. Godine 1965. Victor Vasarely sudjelovao je na izložbi “Responsive Eye” (New York) koja je označila postojanje optičke umjetnosti (Op Art).
Godine 1966. osnovao je vlastitu zakladu u Aix-en-Provenceu, koja je konkretizirala njegovu koncepciju umjetnosti u gradu. Zaklada Vasarely 2021. slavi 50 godina priznanja kao institucija od javnog značaja, a naziv “Muzej Francuske” dobila je u prosincu 2020. godine.