Koncert Zagrebačke filharmonije pod ravnanjem francuske dirigentice Ariane Matiakh

u okviru obilježavanja 60 godina Muzičkog biennala Zagreb

Četvrtak 15. srpnja u 19h30, Tvornica kulture, Šubićeva ul. 2, Zagreb

Ulaz slobodan, obavezna rezervacija na adresu: mbz@hds.hr

Ulaznice se mogu podići 2 sata prije koncerta. Rezervacija prestaje vrijediti ukoliko karta nije preuzeta 30 minuta do početka programa.

Karl-Heinz Schütz, flauta

Katarina Kutnar, violina

Maria Radutu, klavir

Zagrebačka filharmonija

Ariane Matiakh, dirigentica

Program:

Kaija Saariaho : L’Aile du songe, koncert za flautu i orkestar

Milko Kelemen : Grand jeu classique, koncert za violinu i orkestar

Alfred Schnittke : Koncert za klavir i orkestar

U glazbenoj večeri posvećenoj novijim solističkim koncertima imat ćemo prilike čuti tri skladbe, nastale u rasponu od 1960. do 2001. godine, a bit će izvedene obrnutim kronološkim redom, od najnovije do najstarije. Jedino djelo nastalo u našem stoljeću koncert je za flautu i orkestar L’Aile du songe (2001.) finske skladateljice Kaije Saariaho(1952.). Koncert za violinu i orkestar Grand jeu classique (1980.) napisan je karakterističnim izričajem Milka Kelemena (1924. – 2018.)  koji slušatelja navodi na osluškivanje odjeka i zvukova na rubu tišine. Alfred Schnittke(1934. – 1998.) čitavog je života bio eklektik, koji je različitim glazbenim stilovima dopuštao da koegzistiraju i neprestano se miješaju. Koncert za klavir i orkestar (1960.) skladao je kao 26-godišnjak. Dirigirat će Francuskinja Ariane Matiakh (1980.), svestrana glazbenica koja suvereno vlada stilovima i žanrovima u rasponu od baroka do suvremene glazbe, od opere do simfonijskih djela.

Ariane Matiakh (1980.)

Svestranost, muzikalnost, tehnička preciznost, ali prije svega prirodnost i zarazna strast karakteriziraju rad dirigentice Ariane Matiakh. Budući da su joj oba roditelja bili operni pjevači, odrasla je u izuzetnom glazbenom okruženju i u mladosti naučila svirati klavir. Dirigiranje je studirala u Beču, gdje je i pjevala pod ravnanjem Nikolausa Harnoncourta i Adama Fischera u poznatom zboru Arnold-Schönberg. Opsežno usavršavanje kod Leopolda Hagera i Seijija Ozawe oblikovalo je njezine umjetničke impulse. Prva iskustva u području opere stekla je kao asistent dirigenta Orkestra opere u Montpellieru s Jamesom Conlonom, Arminom Jordanom, Emmanuelom Krivineom i Alainom Altinogluom. Zatim je bila angažirana u Komische Oper Berlin, u Kraljevskoj operi u Stockholmu, a potom u Amsterdamu, Göteborgu, Grazu, Nici, Strasbourgu i Halleu. Pozvana je da dirigira vodećim glazbenim skupinama, između ostalog Bečkim simfonijskim orkestrom, Hamburškom filharmonijom, Simfonijskim orkestrima Berlina, Kölna i Leipziga, Dresdenskom filharmonijom, Staatskapelle Halle, Orkestrom Capitole iz Toulousea i Filharmonijskim orkestrom iz Strasbourga. 2019./2020. pozvana je u londonski Covent Garden da režira La Bohème. U 2020./2021. debitirat će u Bamberškom simfonijskom orkestru, u Opéri Comique de Paris s Filharmonijskim orkestrom Radio France u kreaciji Philippea Hersanta, u Orkestru frankfurtskog radija i u Operi u Oslu.

Njezina diskografija također odražava njezinu svestranost i ukus za glazbena otkrića, snimkama djela Johanne Doderer, Francisa Poulenca i Jeana Françaixa. Snimka Klavirskih koncerata Zare Levin sa Simfonijskim orkestrom Berlinskog radija donijela joj je nominaciju za Grammy 2018. godine. Kao priznanje za zasluge za glazbeni život Francuske i širenje francuske kulture u inozemstvu, Ministarstva kulture odlikovalo je 2014. godine Ariane Matiakh Vitezom reda umjetnosti i književnosti.