Od 7. studenog do 3. prosinca 2023., Francuski institut, Preradovićeva 5
Otvorenje: četvrtak, 9. studenog u 19 sati
U okviru “Digitalnog studenog“ u Hrvatskoj, Francuski institut predstavlja izložbu interaktivnih slike hrvatske umjetnice Ane Sladetić.
U ovoj će izložbi biti prikazana dva ciklusa radova: „Čisto i krivo“ iz 2016. godine i „Izoliranu prisutnost“ iz 2022. godine. I jedan i drugi rad bave se prizorima iz doma, te ulogama ženskog lika unutar doma.
Prvi rad „Čisto i krivo“ nastao je daleko prije pandemije virusa Covid 19 i globalne karantene, a drugi rad „Izolirana prisutnost“ nastao je u jeku izolacije. U radu „Čisto i krivo“ prikazani su stvarni i nenamješteni prizori iz doma, dok su u „Izoliranoj prisutnosti“ motivi doma, ali su „kolažirani“ idealnim prizorom luksuza, koji može i ne mora biti stvaran. Umjetnicu inspirira današnji svijet komunikacije i dostupne tehnologije u dijalogu s tradicionalnim medijem.
Prvi rad „Čisto i krivo“ i tehnika njegove izvedbe, problematiziraju čistoću te artikuliraju pitanje o prisutnosti. Potvrđuje se premisa kako se bez topline živog tijela slika neće otvoriti, odnosno kuća ili nered se neće pospremiti. Prisutnost je važan faktor doživljaja i iskustva. Valja biti vješt pred radom, jer nakon nekog vremena, transparetni sloj se ponovno vraća u crnu boju i slika se ponovno zatvara pred promatračem.
Drugi rad „Izoliranoj prisutnosti“ nastao je upravo u nedostatku vanjskog doticaja s okolinom – u pandemiji Corona virusa 2022. godine. Tada je upravo dodir bio ključni prenositelj bakterija, a dom je poprimio ulogu radnog prostora, dječjeg vrtića i učionice, u kojem je poljuljana dosadašnja uloga sigurnog prostora. Svaki pojedinac, u jeku pandemije, suočio se s nekim oblikom izolacije i nemogućnosti odlaska u drugi prostor. Rad „Izolirana prisutnost“ oblikovan je u formi instalacije. Rad se sastoji od tradicionalnih medija s jedne strane, kao što su slike na platnu u tehnici akvarela i keramičke skulpture, te suvremenih medija s druge strane, kao što su AR (augumented reality: proširena stvarnost).
Umjetnica smatra kako je upravo iskustveno učenje nužno za poticanje intrinzične motivacije i pohranjivanje onog naučenog, viđenog i isprobanog. Stoga, važna je upravo prisutnost pred radovima, kako bi posjetitelj odnosno sudionik otkrio sam rad, saznao skrivene podatke i doživio iskustvo.
Ana Sladetić diplomirala je 2009., a doktorirala 2016. godine na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Dobitnica je više nagrada i priznanja za svoj rad. Boravila je na brojnim umjetničkim rezidencijama u Njemačkoj, Belgiji, Francuskoj, Finskoj i SAD-u. U zvanju je izvanredne profesorice na Akademiji za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.