Od 18/12/18 do 3/2/19, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb
Device_art je međunarodni festival koji se bavi tehnološkim napravama, strojevima i robotikom u suvremenoj umjetnosti. Festival od 2004. godine istražuje tehnološku napravu kao umjetnički medij kroz povezivanje različitih umjetničkih scena i trijenalne interdisciplinarne festivalske programe u Hrvatskoj i inozemstvu.
Izložbu “Strojevi nisu sami” u sklopu šestog po redu festivala Device_art kustoski je konceptualizirao ZHANG Ga (US/CN), a predstavlja uređaje za stvaranje oblaka, mašine za navodnjavanje, zemaljske strojeve i brojne druge emotivne naprave. Ukorijenjena u lokalnu zajednicu i okoliš, izložba odražava ideju strojne ekologije – svjetonazor ujedinjenosti u cjelinu koja prosperira tako da svakom svome dijelu, s jednakom pažnjom, poštovanjem i značenjem, osigurava mjesto unutar te cjeline.
Dorian Gaudin (FR) Jednom ću se vratiti
Čelik, mehanički dijelovi, elektronički dijelovi, boja, drvo, spandeks; 2017.
Jednom ću se vratiti, mobilna skulptura sastavljena od četiri vertikalno složene čelične armature različitih veličina, nastavlja umjetnikovo istraživanje autonomnog iskustva strojeva. Gaudin je poznat po radovima koji se bave subjektivnosti objekta. Ožive li strojevi kada ljudi napuste prostoriju ili možda osjećaju egzistencijalnu tjeskobu kada ne mogu izvršiti određenu funkciju? Svaki pravokutni dio strukture je postavljen pod različitim kutom te se rotira neovisno o ostalima brzinom od približno 20 sekundi po okretaju. To uzrokuje nagle padove, naginjanja i trenutno uspravljanje sustava u različitim trenucima. Stvara se vizualni efekt dizalice ili samarice koja je izgubila snagu za uspravan položaj, a time i svoju funkcionalnost, pa nespretno pada u pokušajima uspostavljanja ravnoteže. Na vrh ovog humorističnog koncepta pričvršćen je plastični list koji se zbog rotacije energično njiše lijevo desno. U trenutku kad izgleda da za posrnulu napravu nema nade, primjećujemo da je uzemljena drvenom bazom boje pijeska koja priziva sliku osamljene palme na malenom pustom otoku – asocijacija koju potvrđuje i odbačen kupaći kostim. Je li ga tu ostavio „Ja“ iz „Ja ću se vratiti kasnije“? Naslov evocira sjetnu, romantičnu ideju da će se onaj koji je napustio mjesto – možda zbog kratkog skoka u ocean – ubrzo vratiti i ublažiti odvratnu izoliranost usamljenog stroja.
Dorian Gaudin (Pariz, 1986.) je umjetnik koji živi i radi u New Yorku te djeluje na području skulpture i instalacije. Studirao je na École Nationale supérieure des Arts Décoratifs (2009.) i École Nationale supérieure des Beaux Arts (2011.) u Parizu te na Le Fresnoy (2011.) u Tourcoingu u Francuskoj. Njegove instalacije često uključuju vješto osmišljenje strojeve bez eksplicitne svrhe, koji se kreću spontano i animiraju iznutra. Ova autonomna i nepredvidljiva umjetnička djela omogućuju preispitivanje prirode objekta te naše uloge aktivnih korisnika ili pasivnih promatrača u ophođenju sa strojevima. Izlagao je u nacionalnim i međunarodnim galerijama uključujući Palais de Tokyo u Parizu. U 2018. godini predstavit će svoj rad na Guangzhou trijenalu i na bijenalu suvremene umjetnosti Greater Taipei.