U petak 26. siječnja u 20h bit će predstavljeno poglavlje 3A podnaslova Novac apsoluta (La Monnaie de l’absolu). Nakon odgledane epizode održat će se razgovar s teoretičarem Petrom Milatom i filmskim i književnim kritičarem Draganom Jurakom. Razgovor moderira Višnja Vukašinović. Ovo poglavlje govori o krivnji filma pred poviješću i njegovu otkupljenju kroz talijanski neorealizam, u kojem se Godard pita: “Zašto su samo Talijani pravili filmove otpora i, čineći to, promijenili i sam način pogleda na film? Kako to ispripovjediti slikama…?”

Filmske (pri)povijesti, održavaju se jednom mjesečno u MM centru, a temelje se na istoimenom projektu Jeana-Luca Godarda koji je kroz četiri filmska video eseja, od kojih je svaki podijeljen u dva poglavlja, predstavio jedan mogući pogled u povijest sedme umjetnosti. Ključne karakteristike njegova monumentalnoga pothvata – pluralnost, otvorenost i shvaćanje filma kao forme koja misli  – bit će niti vodilje ovoga projekta. Francuski je redatelj, naime, tijekom deset godina, od 1988. do 1998., sastavljao izuzetno kompleksan video kolaž iz nepreglednog mora arhivskih materijala koje je kombinirao s prizorima iz filmskih klasika kao i igranim scenama snimljenima direktno za serijal. Rezultat je 258 minuta dug esej o prirodi samoga medija kao i njegovoj povijesti, ali i povijesti samoga 20. stoljeća, čiji je diskurs posvema interpretativno otvoren te misaono poticajan u smislu generiranja novih načina promišljanja postojećih paradigmi. Godard karakterizira film kao formu koja misli, u tom smislu definirajući pokretne slike kao jedno od esencijalnih ishodišta za naše samorazumijevanje. Danas kada se medij nalazi na kraju jedne od svojih najvećih prekretnica, tranzicije iz analognoga u digitalno, čini se vitalnim preispitati njegovu povijest i tako kontekstualizirati izazove sadašnjosti te se pripremiti za neizvjesnosti koje donosi budućnosti.

Ulaz je besplatan.

http://mmcentar.sczg.hr/