Pogledajte četiri francuska filma: Ljubomoru Philippea Garrela, Partygirl debitantski film Marie Amachoukeli-Barsacq, Djevojke, novi film Céline Sciamme i Veliku iluziju, klasik Jeana Renoira.

 

četvrtak 23. listopada u 18h30, Kino Tuškanac, Tuškanac 1

petak, 24. listopada u 21h30, MSU, Avenija Dubrovnik 17

Velikih 5: Ljubomora | La jalousie, 2013

režija: Philippe Garrel

glumci: Louis Garrel, Anna Mouglalis, Rebecca Convenant

Louis zbog Claudije napušta Clotilde s kojom ima dijete. Louis i Claudia oboje glume, ali dok on niže uloge ona uopće ne radi. Claudia voli Louisa, ali se boji da će je on ostaviti. Jedne večeri upoznaje arhitekta koji joj nudi posao. Louis voli Claudiju, ali sada se on boji da će ga ona ostaviti… A u sredini je Charlotte, Louisova kći.

festivali i nagrade: Venice Film Festival 2013., New York Film Festival 2013.

 

petak, 24.10. u 13h, Kino Tuškanac, Tuškanac 1

petak, 24.10. u 22h, Kino Europa, Varšavska 3

Glavni program: Partygirl,  | 2014. | 96′

režija: Marie Amachoukeli-Barsacq, Claire Burger, Samuel Theis

glumci: Samuel Theis, Joseph Bour, Sonia Theis, Séverine Litzenburger, Mario Theis, Cynthia Litzenburger

festivali i nagrade: Cannes Film Festival 2014. – nagrada Ensemble, Zlatna kamera za najbolji debitantski igrani film

Angélique, cijeli svoj život provela je radeći kao hostesa po noćnim klubovima u Loreni na francusko-njemačkoj granici i više je naviknuta na svjetlost neonskih lampi nego onu danjeg svjetla. Majka je četvero djece, najmlađu kćer u ranoj dobi je dala na posvajanje. Iako na pragu šezdesetih, Angélique još uvijek voli dobru zabavu, ali njezine egzistencijalne muke počinju kad je stalna mušterija, umirovljeni rudar, iznenada zaprosi. Brak s Michelom podrazumijeva miran život kod kuće i odustajanje od noćnog života i kako se dan vjenčanja približava tako Angélique sve više sumnja u svoju odluku i okuplja djecu da joj pomognu razriješiti bračne i životne dvojbe. Sniman u cinéma vérité stilu, „Party Girl“ je dirljivi portret nekonvencionalne žene na društvenoj margini inspiriran stvarnim događajima, po ideji sina glavne protagonistice, ujedno i člana redateljskog trojca filma.

 

nedjelja 26. listopada u 17h, Kino Tuškanac, Tuškanac 1

Dan Lux filma: Djevojke | Bande de filles, 2014. | 112′

režija: Céline Sciamma

scenarij: Céline Sciamma

glumci: KaridjaTouré, Assa Sylla, Lindsay Karamoh, Mariétou Touré

festivali i nagrade: Cannes 2014. –  Directors’ Fortnight program; Toronto 2014. – program Contemporary World Cinema; Festival frankofonskog filma u Namuru 2014.

Treći igrani film francuske redateljice Céline Sciamma, najpoznatije po uspješnici iz 2011., filmu „Tomboy“ o djevojčici koja se osjeća i ponaša kao dječak. Sciamma se ovaj put na nestereotipan način okreće temi marginaliziranih imigrantskih predgrađa Pariza dajući istovremeno sirovi i vrlo suptilni prikaz grupe srednjoškolki i njihovih životnih izbora u okruženju koje ih predestinira da postanu ili maloljetne majke ili djevojke/prostitutke lokalnih dilera i svodnika. Marieme je sramežljiva šesnaestogodišnjakinja koja zbog loših ocjena više ne može nastaviti školovanje. Počinje se družiti s grupom vršnjakinja i njih četiri uskoro postaju neka vrsta ženske bande, stalno na granici incidenta. Zbog svoje potrebe da pred ostatkom grupe bude kul, Marieme ulazi u velike probleme. Ali ne zadugo. Uskoro pronalazi način iskazivanja vlastitog glasa i novopronađenog osjećaja moći.

 

utorak, 21. listopada u 18h, Zagrebački plesni centar, Ilica 10

Program Prvi svjetski rat na filmu: Velika iluzija | La Grande Illusion, 1937. | 114′

režija: Jean Renoir

scenarij: Charles Spaak, Jean Renoir

glumci: Jean Gabin, Dita Parlo, Pierre Fresnay, Erich von Stroheim

festivali i nagrade: International Jury Cup – Venecijanski filmski festival; Nagrada njujorškog udruženja filmskih kritičara; Oscar 1939 – nominacija u kategoriji najboljeg filma

Klasik Jeana Renoira smatra se jednim od najboljih antiratnih filmova u povijesti i svakako jednim od najvažnijih ostvarenja francuske i svjetske kinematografije između dva svjetska rata. Sniman u sam osvit Drugog svjetskog rata, film prati odnos između dva francuska avijatičara koji za vrijeme Prvog svjetskog rata završe u njemačkom zarobljeništvu i upravitelja logora, sofisticiranog i ljubaznog aristokrata. Odvojeni od neposrednih ratnih strahota, ali i prisiljeni živjeti zajedno, zarobljenici i upravitelj razvijaju odnos u kojem su, naizgled neočekivano, važnije klasne i svjetonazorske razlike i sličnosti negoli nacionalne ili vojne. Sam film često se tumačio kao Renoirovo upozorenje da suprotno tadašnjem uvjerenju Prvi svjetski rat nije bio “rat koji će završiti sve ratove” i da je novi sukob pred vratima. „Velika iluzija“ prvi je strani film ikad nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg filma.