Od 25. do 28. rujna u Zagreb, u okviru festivala eksperimentalnog filma 25FPS bit će prikazano 11 francuskih filmova ili filmova nastalih u francuskoj koprodukciji !

Na programu : projekcije i susreti s redateljima poput Elisabeth Caravella i Arash Nassiri…

 

Francuski program: 

Konkurencija 1 – 25.9. u 19 sati

TEHERAN-GELES, 2014, 18′
ARASH NASSIRI 

Teheran-Geles je izmišljena verzija Teherana, snimana u Los Angelesu. Kao kod znanstveno-fantastičnog žanra, gdje se sadašnjost projicira u budućnosti, ovaj kratki film projicira prošlost Teherana u zapadnjačkoj sadašnjosti. Ovim filmom htio sam prikazati današnju verziju Teherana iz 1970-ih, kada su se američki stil života i urbanizam projicirali na iransku prijestolnicu. Los Angeles poslužio mi je kao scenografija, a time sam želio obuhvatiti i njegovu ulogu standardnog mjesta snimanja holivudskih filmova i standardno odredište iranskih imigranata.

 

Konkurencija 2 – 25.9. u 21h

UPUTE (HOWTO), 2014., 25′
ELISABETH CARAVELLA 

Howto su videoupute u kojima autorica uči kako napraviti 3D-tekst. Međutim, njezin pothvat ubrzo postaje kompliciran, softver se otima kontroli, a ona otkriva da više nije sama. „How to“ je ključna riječ kojom se koriste internetske upute. Izvorno namijenjene računarstvu, ove eksplanatorne snimke najčešće rade amateri. Prepoznavši filmski potencijal tih snimki, htjela sam snimiti fikcijski dokumentarac nove generacije koji je u cijelosti snimljen na ekranu mojeg računala. Poput zrcala, upute se snimaju s ekranom koji ih prikazuje. Heterotopijska i utopijska, to je slika stvarnosti.

 

Konkurencija 3 – 26.9. u 18h

DUBOK SAN (DEEP SLEEP), 2014, 13′
BASMA ALSHARIF 

Pangeografski šatl koji izaziva hipnozu, izgrađen na binauralnim otkucajima koji stvaraju moždane valove, Deep Sleep nas vodi na putovanje zvučnim valovima Gaze, od jedne do druge znamenitosti modernih ruševina. U nemogućnosti da otputujem u Gazu, počela sam trenirati autohipnozu u svrhu bilokacije, što je dovelo do putovanja snimljenog superosmicom na ruševinama davne civilizacije stopljenima s modernom civilizacijom u ruševinama (Atena), sve do napuštenih zgrada na neimenovanim mjestima (Malta) i postcivilizacijskog mjesta (pojas Gaze). Ovaj film poziva nas da se odmaknemo od svoje tjelesnosti u filmski prostor kolektivnim činom bilokacije koji prelazi zemljopisne granice te granice vremena i prostora. (B. A.)

 

KRUTI OTPAD (ALL THAT IS SOLID) 
LOUIS HENDERSON 
Francuska, Gana, 2014, 16′, HD video

S nastavkom tehnološkog razvoja na zapadu, goleme se hrpe starih računala bacaju i recikliraju. Izbačena izvan vidokruga, poslana na obalu zapadne Afrike, ta se računala bacaju na odlagališta otpada kao što je Agbogbloshie u Accri u Gani. Po dolasku, mladići sakupljaju e-otpad, lome i pale plastična kućišta kako bi izvukli plemenite metale koje sadrže. Na kraju se metali prodaju, tope i pretvaraju u nove predmete za prodaju – čudan je to sustav recikliranja, svojevrsno obrnuto neokolonijalno rudarstvo, gdje Afrikanac traži mineralne resurse u europskim materijalima. Prikazujući te teške procese, ovaj video ističe važnost rušenja kapitalističkog mita nematerijalnosti nove tehnologije i otkriva mineralnu težinu s kojom se Oblak spušta na svoja zemaljska podrijetla.

 

Konkurencija 4 – 26.9. u 20h

VIŠAK VJETRA 
DANE KOMLJEN 
Francuska, Bosna i Hercegovina, Srbija, 2014, 25′, DCP

Dejan govori o zimskim bazenima, drveću i noći. Boban govori o osmijesima, gradovima i jugu. Dejan i Boban su blizanci. Ovo je film o dva tijela. Dejan radi kao građevinar u Parizu. Boban radi kao vatrogasac u mojem rodnom gradu. Ako linije kojima se oni kreću zapisuje superstruktura – ekonomska, globalna politička i suvremena komunikacija – onda im riječi i slike koje dijele omogućuju da iscrtaju drugačiji način da budu zajedno. (D. K.)

 

Konkurencija 5 – 27.9. u 20h

MAKETA NASELJA (VILLAGE MODÈLE), 2013, 10′
HAYOUN KWON 

Naselje u ovom filmu djelimice je nadahnuto sjevernokorejskim propagandnim neseljem Kijong-dong. Hayoun Kwon otkriva scenografiju i poziva nas u fikciju i posredno putovanje. Ovaj film svjedok je tom gradu duhova u njegovu stvarnom stanju mehanizma fikcije. Stvarnost granice suočena sa svojom inscenacijom. U ovo naselje može se stići samo u mašti.

 

STVAR (THING) 
ANOUK DE CLERCQ 
Belgija, Italija, Francuska, 2013, 18′, DCP

Arhitekt govori o gradu koji je projektirao. Putujemo njegovim virtualnim pamćenjem do beskonačnog, izmišljenog prostora. O sjećanju mjesta, nepostojećim zgradama i nastavku prošlosti u današnjim urbanim obrascima. Arhitektove ideje ne poprimaju određen oblik, no to ih ne čini manje privlačnima. Stvar otkriva nepouzdanu, no prelijepu stvarnost.

 

ŽIRI PREDSTAVLJA 1 : Johann Lurf: Ekstatična percepcija – 26.9. u 16h

TO JE BIO RANDEVU (C’ÉTAIT UN RENDEZ-VOUS) 
CLAUDE LELOUCH 
Francuska, 1976, 9′, 35mm

Ovaj legendarni kratki film prikazuje visceralnu vožnju Parizom pri 220 km/h. Snimljen je u jednom kadru kamerom montiranom na odbojniku automobila u rano pariško jutro, uz priličan broj prometnih prekršaja. Glasine su da je sam Lelouch bio priveden nakon premijere filma jer je policija silom htjela doznati ime vozača. No to je i danas ostala tajna.

 

ODE FILMU – 25.09 u 19 h

KINEMATOGRAFSKA ETIDA O ARABESKI (ÉTUDE CINÉMATOGRAPHIQUE SUR UNE ARABESQUE) 
GERMAINE DULAC 
Francuska, 1929, 7′, 16mm

U razradi filma najviše pozornosti posvećujemo priči, a sliku stavljamo u drugi plan, čime dajemo prednost drami nasuprot filmu. Kad bi taj odnos bio obrnut, film bi počeo živjeti u svom pravom smislu. Cijeli je problem zapravo sadržan u riječi „vizualizacija“ jer je budućnost filma film koji se neće moći prepričati. Sedma umjetnost, umjetnost ekrana, to je osjećajna i vizualna dubina koja potječe iz priče i koja je neuhvatljiva poput glazbe. Taj nas koncept vodi reviziji filmskih tema. (Germaine Dulac, 13. listopada 1928)

 

ODE FILMU – 27.9. u 20h

GIRAGLIA 
THIERRY VINCENS 
Francuska, 1968, 6′, 35mm

Psihodelične slike nižu se na ritam i glazbu Messe pour le temps présent Pierrea Henryja i Michela Colombiera za balet Mauricea Béjarta. Spektakularan i duhovit apstraktni film u nadmoćnomcinemascopeu.

 

KINO 23 – 27.09 u 23h 

ČAROLIJA ZA OBRANU OD TAME (A SPELL TO WARD OFF THE DARKNESS) 
BEN RUSSELL, BEN RIVERS 
Francuska, Estonija, 2013, 98′, DCP

Obilježen usamljenošću, ekstatičnom ljepotom i optimizmom najmračnije vrste, Čarolija za obranu od tame radikalan je prijedlog postojanja utopije u sadašnjosti. Prati neimenovani lik u tri naoko različita trenutka njegova života. Pridružujemo mu se kao dio skupine od 15 ljudi na malom estonskom otoku, zatim u izolaciji i divljini veličanstvene sjeverne Finske i tijekom koncerta kao pjevaču i gitaristu norveškog black metal-benda.

S glazbenikom Robertom AA Loweom (najpoznatijim po žestokim izvedbama pod imenomLichens) u glavnoj ulozi, Čarolija za obranu od tame nalazi se na razmeđu fikcije i nefikcije – u isti je čas i bilješka o doživljaju i sam doživljaj, istraga o transcendenciji koja vidi film kao mjesto preobrazbe.

Prikazan je na mnogim svjetskim filmskim festivalima te u kinima i kinotekama, film je prva redateljska suradnja Bena Russella i Bena Riversa, desetljetnih 25 FPS-ovih filmaša, koje filmofilska publika ushićeno prati.

http://www.aspelltowardoffthedarkness.com/