Koncert : La belle époque… médiévale

Srednji vijek u pariškim salonima početkom XX. stoljeća

 

Katarina Livljanić (glas) i Danijel Detoni (klavir) pripremaju 2016. godine premijeru glazbeno-scenskoga projekta pariškoga repertoara s početka 20. stoljeća. Os programa čini nekoliko raznolikih glazbenika toga doba i njihov odnos prema srednjem vijeku: ponajprije je tu zanimljiv i kontroverzan lik Yvette Guilbert (1865-1944), pjevačice, glumice, književnice i intelektualke. Y. Guilbert je pjevala bogat glazbeni repertoar café-concerta, glumila u kazalištu i filmovima, pisala prozu, a autorica je i priručnika o  interpretaciji vokalnoga repertoara. U suradnji s muzikologom Jeanom Beckom revitalizirala je izvedbu truverskih i trubadurskih srednovjekovnih pjesama koje je izvodila i u Carnegie Hallu u New Yorku uz klavirsku pratnju. Ova karizmatična umjetnica nadahnula nas je u stvaranju programa u kojemu se njezine pjesme i tekstovi isprepliću sa srednjovjekovnim napjevima koji su ih inspirirali.

Kroz našu intimnu, frivolnu, jetku i vijugavu šetnju Parizom izdoba  belle époque, uz Y. Guilbert susrest ćemo i ekscentričnoga gospodina s Montmartrea u baršunastome odijelu, Erika Satiea (1866-1925), a svratit ćemo na trenutak i u rafinirani svijet Clauda Debussyja (1862-1918) koji je kao nitko drugi znao uroniti impresionističke madelaine u krhke šalice skrivenih gotičkih melodija.

 

Katarina Livljanić (glas)

Pjevačica i muzikolog, medjunarodni je stručnjak za izvedbu gregorijanskoga korala i liturgijske glazbe ranoga srednjovjekovlja. U Parizu je doktorirala na problemima usmene i pisane tradicije srednjovjekovne glazbe i usavršavala se u pjevanju.  Predaje srednjovjekovnu glazbu na pariškome sveučilištu Sorbonne. Tijekom školske godine 1997/1998. i 2002/2003. bila je gostujući predavače na sveučilištu Harvard u Sjedinjenim Državama. Autorica je izdanja antifonarija iz Montecassina u prestižnoj zbirci Paléographie Musicale koju su u 19. stoljeću pokrenuli benediktinci u Solesmesu.

S ansamblom Dialogos kojega je osnovala 1996., Katarina Livljanić izvodi srednjovjekovni repertoar i glazbeno kazalište. Projekti Dialogosa bili su hvaljeni u novinama kao sto su „Le Monde“, „Le Figaro“, „Diapason“, „New York Times“. Ansambl je nastupao u najvećem broju europskih zemalja (među ostalima u Cité de la musique u Parizu, BOZAR u Bruxellesu, Edinburgh International Festival, WDR sezoni u Kölnu, Festivalima u Utrechtu i Antwerpenu, gdje je 2012. godine Katarina Livljanić bila i gostujući umjetnički savjetnik ), u SAD (Boston Early Music Festival, Lincoln Center te Metropolitan Museum u New Yorku), Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujući brojne radio i TV produkcije. CD snimke, te DVD “Judita”, francuska i međunarodna kritika nagradile su priznanjima poput Diapason d’or, Choc du monde de la musique, a program iz hrvatske glazbene baštine “Tondalova vizija” proglašen je najboljim CD-om srednjovjekovne glazbe godine 2004. prema glazbenome časopisu “Diapason”. Projekti ansambla uključuju brojne scenske postave u suradnji s režiserkom Sandom Hrzić.

 

Danijel Detoni (klavir)

Nastupio je  kao solist sa svim hrvatskim orkestrima te s Beogradskom i Slovenskom filharmonijom. Najveću radost osjeća kao komorni glazbenik te je surađivao s umjetnicima kao što su Katarina Livljanić, Boris Brovtsyn, Itamar Golan, Krešimir Stražanac, Gábor Boldoczki, Irvin Venyš, David Aaron Carpenter i komornim ansamblima Budapest Strings, UMZE iz Budimpešte i Dušan Skovran iz Beograda.

Hrvatska ga je glazbena mladež proglasila najboljim mladim glazbenikom 2008. godine. Iste mu je godine objavljen solistički album s izabranim djelima Dubravka Detonija u izdanju diskografske kuće Croatia Records, koja je 2014. izdala i nosač zvuka Journey through Europe snimljen u suradnji s violončelisticom Kajanom Pačko.